Uw Gids voor Productverpakking Ontwerp – Een eenvoudige manier om de verkoop van uw product te verhogen

Product verpakking

Functionele verpakkingen zie je elke dag. Het kan de dop van een parfum zijn, het etiket op een fles shampoo, of de verzegeling van een zak chips. Functionele verpakking is alles wat ontworpen is om zijn specifieke taak uit te voeren. Dus wat heeft dit te maken met uw product? Uw goederen verkopen is meer dan ze online zetten en mensen vragen om te kopen. U moet een verpakking ontwerpen die het voor mensen gemakkelijk maakt om uw producten te vinden, te kopen en te gebruiken. Het juiste verpakkingsontwerp kan de verkoop verhogen door shoppers een duidelijke indicatie te geven van wat ze zullen krijgen wanneer ze uw product kopen. Het kan ook de merkherkenning vergroten door uw producten te onderscheiden van andere producten in dezelfde categorie. De beste manier om de verkoop te verhogen? Maak het zo makkelijk mogelijk voor mensen om uw product te vinden, te kopen en te gebruiken! Hier zijn vijf manieren waarop u vandaag nog een beter verpakkingsontwerp kunt implementeren in uw productontwerpproces:

Creëer een use case voor je productverpakking ontwerp.

Als mensen niet naar uw producten gaan om ze te kopen, hoe gaan ze u dan vinden? Wat zullen ze van u denken als ze dat product uit de schappen pakken? U moet over deze dingen nadenken wanneer u uw productverpakking ontwerpt. De beste manier om dit te doen is door een use case te creëren voor uw product. Een use case leidt u door deze aspecten van het ontwerpen van productverpakkingen en helpt u een beter product te maken dat mensen met plezier gebruiken.

De use case van een product zal u helpen om uw productverpakking te ontwerpen rond twee hoofdthema's – het product zelf en de persoon die het gebruikt. Als u bijvoorbeeld een sapfles ontwerpt, wilt u misschien een use case maken voor de persoon die het sap gaat drinken. Misschien is het iemand die snel en gemakkelijk gewicht wil verliezen, of die gewoon een opkikkertje nodig heeft op een luie zondagochtend. In deze situatie wil de persoon misschien een ontwerp vinden met een boodschap op de fles die hem aanmoedigt om op te staan en in beweging te komen, of een ontwerp vinden dat het gemakkelijk maakt om te onthouden waarvoor het sapje dient en hoe het smaakt.

Zorg ervoor dat de verpakking van uw product de houdbaarheidsdatum overleeft.

Een van de grootste uitdagingen voor ontwerpers die een nieuwe verpakking ontwerpen, is om ze winkelklaar te maken. Bijvoorbeeld, een ontwerp dat er geweldig uitziet wanneer je het aan het ontwerpen bent zal drastisch veranderen zodra het in de schappen ligt. Dit is misschien geen probleem voor uw productontwerp, maar het zal zeker een probleem zijn voor de klant die de winkel binnenloopt en een troebele, misvormde fles ziet. Dit kan hun ervaring met het kopen van uw product negatief beïnvloeden en ertoe leiden dat ze in plaats daarvan een product van de concurrent kiezen in het schap ernaast!

De houdbaarheid van uw productverpakking moet ongeveer zes maanden zijn. Na zes maanden begint u te zien hoe uw etiketten het doen en kunt u ze ofwel vervangen of vernieuwen met een nieuw ontwerp. Als u uw verpakkingsontwerp langer dan zes maanden wilt houden, kunt u het het beste zo duurzaam mogelijk maken. Sla bijvoorbeeld de stickers en matte vernis over en ga voor een doe-het-zelf labelmaker.

Wees niet bang om eerlijke feedback te vragen.

Als je serieus bent over het creëren van betere productverpakkingen, moet je eerlijke feedback krijgen van je klanten. Dit is niet iets wat je in je eentje moet doen, maar met je klanten. Vraag hen rechtstreeks of ze het verpakkingsontwerp van uw producten goed vinden. Als ze dat niet doen, wat zouden ze dan graag veranderd zien? U kunt hen ook vragen uw verpakkingsontwerp te beoordelen op een schaal van 1-5 of een online poll te maken, zodat u een beter idee krijgt van wat mensen vinden van uw verpakkingsontwerp in zijn geheel.

Hoe meer feedback u kunt krijgen over het verpakkingsontwerp van uw product, hoe dichter u bij een herontwerp bent dat de verkoop zal doen stijgen en uw klanten gelukkig zal maken. Wees niet bang voor negatieve feedback, maar neem wat u leert en breng de nodige veranderingen aan om uw producten beter te maken.

Laatste tips

Eén ding dat u koste wat kost wilt vermijden, is het hergebruiken van uw etiketten en verpakkingen. Heeft u ze net opnieuw ontworpen? Is dat goed voor de klanten die het product al eerder kochten? Het is één ding om uw logo en ontwerpen opnieuw te ontwerpen, maar het is iets heel anders als u het eigenlijke product verandert dat wordt verpakt. Klanten verwachten een consistente branding en verpakking van uw producten. Trap niet in de val van het herontwerpen van uw verpakking omdat u uw logo wilt herontwerpen. Na verloop van tijd zal dit klanten laten zien hoe lui u bent en dat u niet geeft om uw product.

De etikettering van uw producten moet zo duidelijk, beknopt en gemakkelijk te lezen zijn als mogelijk. Etiketten moeten groot genoeg zijn om van een afstand leesbaar te zijn en mogen niet verwarrend of onduidelijk zijn.

Hoe ontwerp je een betere productverpakking

Bij het ontwerpen van een nieuw productverpakkingsontwerp moet je niet alleen denken aan de look en feel van de etiketten zelf. Je moet ook nadenken over wat er binnenin het ontwerp gebeurt. Eén manier om dit te doen is door een 'verhaal' te creëren voor je ontwerp. Dit is het verhaal dat u kunt gebruiken om de klant door uw productontwerpen te leiden en hem te helpen begrijpen wat hij met uw producten krijgt.

Een goed voorbeeld hiervan is het ontwerp voor de nieuwe wodka van Absolut. Het ontwerp bevat een verhaal dat de persoon die de wodka drinkt meeneemt door de transformatie van een gewoon persoon naar een belangrijk persoon. Dit ontwerp helpt de klant om het product beter te begrijpen, de ervaring die ze krijgen als ze het kopen, en de persoon die ze worden als ze het gebruiken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *