Een goede waslaag

Auto lak beschermen

Als het erom gaat uw auto een goed einde te geven, is een goede waxlaag een van de beste stand-by-ones. Maar omdat gewone waxen en polijstmiddelen slechts op 30 lagen werken, is het nog niet mogelijk om uw auto maandenlang in te pakken (het weer in Nederland bijvoorbeeld). Voor degenen onder ons die graag hard rijden of meer dan één auto bezitten, wordt het probleem van krassen en het voorkomen van globale krassen steeds groter.

Op microscopisch niveau bevat dit bereik lagen van wax, sealant en lakbeschermer in één. Was is de dikke, witte, kristallijne waslaag. Wanneer deze op de gekleurde oppervlakken wordt aangebracht, versterkt hij nog de diepte en de glans van het voorwerp. Aan de andere kant is sealant de overeenkomstige vloeistof voor de was. Het is meestal transparanter en droogt zeer langzaam. Als je je ooit hebt afgevraagd wat een “liefdesfilm” is, dan is het antwoord sealant! Het geeft uw oppervlakken een mooie beschermlaag tegen water en rondvliegend vuil. De lakbeschermer bedekt de gelakte oppervlakken van het voertuig en zorgt voor een laag zeer duurzame beschermlaag. Extra zorg moet worden besteed aan het niet laten drogen van de applicaties, omdat tegen de tijd dat het droogt, ze te dik kunnen zijn om goed af te vegen.

Bij het zoeken naar een coating moet u altijd letten op de mate van bescherming die deze biedt, en op de duurzaamheid. Als u denkt dat duurzaamheid de belangrijkste factor is om over te beslissen, en u hebt uw grondlaag (grondlagen) al aangebracht, dan moet u een lange levensduur kunnen bereiken.

Voor elke extra laag zijn twee toepassingen nodig. Vier lagen zijn optimaal. Voor het beste effect wordt eenmaal per jaar een volledige laag aangebracht (of twee jaar, ongeacht de kilometerstand, indien er meer dan één voertuig per woning wordt gebruikt). U kunt er zeker van zijn dat er vier jaar lang geen andere kleur lak op uw auto zal zitten. Hoe meer licht er op deze plaatsen valt, hoe groter de kans dat u uw lak kunt zien. Het neveneffect hiervan is dat deze lichten ook zullen verbleken. Om dezelfde reden moet een auto-eigenaar achttien maanden na aankoop voortdurend een blanke laklaag op een voertuig laten aanbrengen.

Bij de productie van een premium wax worden zeventien waslagen gebruikt. Deze worden in lagen aangebracht tot de gewenste kwaliteit is bereikt. Was met meerdere lagen is duurzamer, maar ook duurder, en moet niet worden gekozen als het om portretten gaat. Voor wie een maximaal effect wil, moet twee lagen of meer worden overwogen, omdat het aanbrengen van meer dan de aanbevolen laag nadelige gevolgen heeft.

autosublish.com raadt aan om voertuigen na zes maanden in de was te zetten. Door dit schema te volgen wordt voorkomen dat de ultraviolette stralen van de zon worden doorgelaten en wordt het uiterlijk van de lak alleen maar mooier.

Breng vier lagen was aan op de gehele auto. Laat de wax 48 uur drogen en zorg er daarbij voor dat eventuele regenplekken goed worden gereinigd. Door de auto slechts tweemaal per jaar in de was te zetten wordt hij beschermd tegen de schadelijke effecten van de zon en is hij veel gemakkelijker te wassen.

Uw wax moet voor 90% bestaan uit een basis van carnauba en voor 10% uit een zachte substantie zoals was. Hoe meer natuurlijke stoffen uw wax bevat, des te gemakkelijker is hij schoon te maken. Met carnauba is het bijvoorbeeld gemakkelijker om getinte ruiten schoon te maken en tegelijkertijd de glans van de afwerking te behouden.

De gecoate basis moet ongeveer anderhalve week tot twee weken uitharden. Dit geeft het de tijd om uit te harden en uit te harden. Het uitharden gebeurt nadat de laag drie weken heeft gedroogd, en zal in de tussentijd plaatsvinden. Een waslaag die wordt aangebracht terwijl de auto nat is, geeft strepen. Om dit te voorkomen moet een wax badstof doek, gaas of microvezel handdoek worden gebruikt.

Als u de bovenstaande instructies volgt, zal het werk minder tijd in beslag nemen en gemakkelijker worden.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.